fredag 8. juli 2016

Sommerens søteste !

Markjordbær har virkelig tatt over hagen her hjemme.....kanskje ikke så bra , og i dag måtte jeg luke...med nesten litt dårlig samvittighet hi,hi...Jeg synes nemlig markjordbær er en skjønn liten vekst. Men da gjorde vi litt stas på de etter luking da ved å ta bilder...å nyte den søte smaken...:)



Når jeg var hos Bente i Nevlunghavn for noen uker siden hadde hun jordbærplanter med rosa blomst...og jammen fant ikke jeg samme hos gartneriet her om dagen. Så skjønne! Gleder meg til bærene blir røde og søte !









Nå nærmer det seg avreise til en av våre loppisturer denne sommeren og første tur ut er til vakre Danmark. Gleder meg masse og vi skal holde oss i samme området som sist. Skagen ,Løkken og Lønstrup er områdene vi har vært heldig å finne skatter før....så håper vi er heldige igjen..noe jeg føler meg ganske sikker på :) En av tingene jeg vil jakte på er gamle flasker...som verken jeg eller flere av mine kunder ikke kan få nok av :)
Så neste gang vi ses vil du også få se bilder fra turen.... for kamera er selvfølgelig med :)
Gleeeeder meg til å vise dere.... alle gode der ute !

                                      KLEM VIBEKE
 

7 kommentarer:

  1. Cudne i słodkie poziomki ;-) rosną również na mojej grządce. A butelki świetne, zawsze zastanawiam się skąd masz takie zbiory ;-) a zazdroszczę syfonów ;-) Pozdrawiam wakacyjnie z Polski. Monika

    SvarSlett
  2. So pretty! What is the flavor of the berries? Sweet? Musky? Wild ones here are so small it takes hundreds of ours to make a small pie.... haha!

    SvarSlett
  3. I've never heard of a strawberry with pink flowers. Love it!
    hugs,
    Jann

    SvarSlett
  4. I have just found your blog and so glad have, beautiful photos, I live in France but adore Scandinavia!

    SvarSlett
  5. Såååå skønne billeder. Vi har også rigtigt mange skovjordbær i år, så lille Eva har spist sig mæt hver dag. Har aldrig set lyserøde blomster på jordbær, men smukke er de. Det bliver dejligt for jer, at komme til Danmark og finde en masse fine ting. Håber du finder flasker. Det kunne ellers være sjovt hvis vi løb ind i hinanden 😊 jeg bor 10 km fra lønstrup.
    Vil ønske jer rigtig god ferie

    Knus Lone

    SvarSlett
  6. God tur! heldige deg! Og masse god sommer :-)

    SvarSlett
  7. Slike vakre sommer bilder, Vibeke! Jordbærene er herlig! Nyt en tur til Danmark!

    SvarSlett